Tuesday, January 01, 2008

Summa summarum 2007!

2007 har nog faktiskt slagit 2006 på de flesta punkter. Framför allt privat och på upplevelsefronten. Se nedan min mix match av minnesvärda detaljer från detta omtumlande år med både stor mängd lycka och en del frustrationer.

Årets bästa: Min Johan. Utan tvekan och utom tävlan med allt annat i alla kategorier. Jag är mycket lyckligt lottad att ha träffat en sådan underbar kille som är så snäll, söt, smart, rolig, äventyrlig, reseintresserad, omtänksam och charmig. Och som dessutom tycker så väldigt mycket om mig och lägger sån energi på mitt välbefinnande hela tiden. Ett omtumlande och fantastiskt år på den privata fronten jämfört med tidigare helt klart.
Årets resesummering: Bästa året nånsin på den fronten! Se bara denna imponerande lista:
Australien (nåja 1 dag iaf), Nya Zeeland, Malaysia inkl KL, Perhentian och Borneo, Abu Dhabi-Ruwais-Dubai, Bonaire, Curacao, Prag, Wien, Bratislava, Dubai, Ruwais och Abu Dhabi igen, Fujairah, Oman (Mussandam), Al Ain och slutligen London. Outstanding!
Årets roligaste skolprojekt: Praktiken i Karibien på Bonaire och Curacao april-maj.
Årets semester: Malaysia absolut. Med lite konkurrens av Europa touren m Johan i juni.
Årets omvälvning: Flytten till Dubai i juli.
Årets jobbframgång: Mina nya egenhändigt upphittade kontakter för Sunflower Tours under hösten. Samt reportrarna och Swedish Tourism ledningsgrupp som jag fick ta hand om.
Årets på började skrivprojekt: Jag ska skriva internetguider om Prag och Dubai för ett guideföretag!
Årets jobbigaste: Första perioden i Dubai innan jag fick mitt visum. Usch. Samt att min syster mått ganska dåligt hemma i Sverige under sommaren.
Årets inköp: Mina fina IKEA möbler till rummet i villan i Dubai
Årets avyttring: Lägenheten i Jakobsberg efter 10 år!
Årets äventyrligaste: Dykcertifikatet i Karibien på våren
Årets finaste dyk: Alla i Karibien samt morgondyken i Mussandam på dykturen m Johan
Årets hemsida: Johan och Henriks bloggar. Samt dom braiga där man laddar ner trevliga serier att sträckkolla på.
Årets stad: Svårt. Blir väl Dubai då naturligt nog, men i konkurrens med KL och Prag.
Årets skyline: Sheikh Zayed Rd i Dubai. Fortfarande! Med lite konkurrens från Marinan också.
Årets mässa: WTM i London
Årets bästa hotellbesök: Shangri La i Abu Dhabi på min födelsedag
Årets sämsta hotellbesök: Royal National hotell i London
Årets hotell show around: Madinat Jumeirah Al Qasr inkl abraturen
Årets över kitschigaste: insidan på Burj Al Arab seglet
Årets hotellbar: Skybaren på Traders hotell i KL samt Bar 44 i Grosvenor house
Årets drink: Raspberry martini på Koubba Bar
Årets utsikt: Berget Jebel Hafeet i Al Ain
Årets hotellfrukost: Crown Plaza i Abu Dhabi, roomservice!
Årets pool: infinitypoolen Shangri La i Abu Dhabi
Årets sightseeingtour: 3dagars turen på Borneo Malaysia och LOTR turen på Nya Zeeland.
Årets musikupplevelse: Full Moon Desert Drumming i Al Awir öknen.
Årets naturupplevelse: Dykturen i Mussandam, Borneo samt vandringen på Tongariro Crossing Nya Zeeland.
Årets mest bizarra: Kräftskiva på beachen vid Oasis Beach Hotel
Årets arbetsbörda: Utan tvekan hela hösten på Sunflower Tours. Mycket mycket jobb och en hel del irritation och frustration över långsamma processer och svårförståeliga perser och araber.
Årets mest irriterande: Att inte bli erbjuden en lön och villkor som motsvarar Europeisk standard och den tjänst och det ansvar jag har på jobbet i Dubai.
Årets saknad: 8 v utan Johan under våren när jag var i Karibien osv
Årets personliga utveckling: Att lägga upp en plan för företagets marknadsföring under hösten utan hjälp. Samt att lära sig planera för att vara ett par och inte singel :)
Årets skolarbete: Examensarbetet på Turismakademien. Inget mer pluggande nu hoppas jag!
Årets tvprogram: Greys Anatomy. Plöjde 3 säsonger på raken i början av tiden i Dubai.
Årets snyggaste på TV: Wentworth Miller i PB. Repeat från förra året!
Årets beslut: Flytten till Dubai och försäljningen av lägenheten
Årets shoppingmania: Mall of the emirates i Dubai och Petaling Street i Kuala Lumpur
Årets mest tursamma: Att vi kom m båten till Perhentian och även tillbaka till fastlandet.
Årets matupplevelse budget: Något av besöken på Ravis i Dubai eller satayspett på Petaling Street i KL
Årets matupplevelse lyx: Japanska Benihana på Beach Rotana eller Ambiente i Prag ett år efter Johan och jag träffats första gången.
Årets fester: Emma och Johans bröllop i Jakan, midsommarfesten i Säve samt New Years Eve Mayhem i villan för 2 dagar sen i Dubai
Årets baksmälla: Var inte så superbakis under 2007 tror jag....Men kanske efter midsommarfesten då, Eller efter sunkbarrundan.
Årets väder: Turen i Europa samt Sthlm och Göteborg i början på juni
Årets energizer bunny: Ali, kompis till min housemate Yaseen i villan
Årets partner in crime: Johan
Årets "life changing event" : Johan samt att Anna Skarin också fick en son, lilla Ville. Och Emma och Johans bröllop i juni.
Årets mest sagda fras: ” So even if we have this many hundred hotel nights you will still not issue any allotments”?
Årets utlänning: Nick Davies i Karibien för att han är så grymt duktig och sån bra kontakt
Årets sunset: 360 på Jumeirah Beach Hotel och vid hotellet på Perhentian Islands
Årets vinupplevelse: Heurigerstället I Wien
Årets partykväll: Sunkbarrunddan inkl hookerstället York hotel i Dubai
Årets konsert: Var inte på någon större under 2007 om jag minns rätt...
Årets fixande: Emmas möhippa på våren och allt fix m Villan i Jumeirah. Tvättmaskin, AC, dörrhandtag, låssmedar.... Är bra kompisar m Satwa hantverkarna nu.
Årets lästa bok: Harry potter del 6
Årets sista summering: KÄRLEK, resor, utomlandsflytt, jobbstress, kulturskillnader, mässplanering och mer kärlek!

2 Comments:

Blogger Mia said...

Hej på dig! Jag kom hit via en tjej som heter Lena Engström som tipsade mig om din blogg, hon sa att du kanske kan svara på lite frågor jag har, jag vill nämligen åka till Dubai och jobba som hudterapeut! Om du känner att du har lust att maila eller msna så släng gärna iväg ett mail alt. adda lundbergmaria@spray.se

Kramar!

7:20 AM  
Blogger Linda said...

hej Mia! Tyvärr känner jag inga som jobbar som hudterapeut i Dubai. Men kolla på Time our dubais hemsida för olika spa anläggningar osv, finns massor av sånt i stan. Om du vill ha svar på frågor om Dubai generellt kan du maila mig på jacobsson_l@hotmail.com

Hälsn Linda

3:35 AM  

Post a Comment

<< Home