Tuesday, June 10, 2008

Honeymoon highlights

Vi är hemma igen. Efter en mycket trevlig honeymoon i Asien i 9 dagar inkl 2 jobbdagar för Johan (när jag mest shoppade hihi). Singapore var en tuff stad, man kunde handla mkt saker där också. Phu. Även om jag inte är så förtjust i alla dyra mega malls så var det trots allt rea överallt, vi tajmade in årets Great Singapore Sale nämligen. Sen är dock asiaterna ganska små till växten som sagt, så storlekarna på kläder är inte direkt som hemma. Dvs svårare hitta nåt när man är lite större upptill iaf. Som jag. Men jag hittade mig nya skor, kinesiskt kuligt småkrafs och konst i Chinatown, en hel del smycken och lite t-shirts oavsett. Vi blev även uppgraderade t finare rum på båda hotellen under Singaporedagarna, pga att vi var på honeymoon. Mkt bra. Funderar på att säga det varje gång vi reser framöver faktiskt. De kollar ju inte vigselbeviset direkt :).

Dessutom åt vi massa god mat. Det fanns det i mängder överallt i den stan. Vi har testat typ alla lokala specialiteter, såsom Chilli Crab (yum!), hajfens soppa (tro det eller ej), sweet chilli räkor, grillad stingray/rocka, chicken rice (också megayum!!!), satayspett i mängder, samt olika nudelrätter. Mums filibabba. Sen har vi varit i Malaysia i 3 dagar också. Och dykt. 5dyk för mig, 6 dyk för Johan. Det var fantastiskt. Sikt på upp t 20 m på ett par av dyken, fina koraller, tuffa fiskar och stora turtles. Samt ett nyinhandlat kamerahus t johans kamera så vi kunde fota själva under vattnet. Man ser väldigt konstig ut m snorkel, mask och tank på sig hahaha. Och så har vi bott i samma enkla stugor som vi bodde i förra året i jan, då vi var helt ensamna på ön. Det var vi inte nu. Snarare tvärtom. Vattnet där ute är sagolikt, Johan har alla foton hos sig men det kommer några här snart. Vi har också åkt tåg fr Singapore t Malaysia och tillbaka. Intressant upplevelse. Såg ut som Nazi tåg ungefär. Men funkade fint. Och nu laddar vi för kommande Sverige resa. Längtar så jag kan dö t frisk luft (även om det såklart kommer regna på midsommar och framåt), familjen, vännerna, och MATEN. Ska äta falukorv, kanelbullar, filmjölk, fruktyogurt, karamellkungen och hot dogs varje dag tror jag. Så det så. Ikväll Sverigetröjan på och tur t Double Decker puben där jag ska kolla på matchen mot Grekland tills m andra Swedes hoppas jag.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Låter som att ni haft det toppen :)
Kan meddela att Karamellkungen fått konkurens av Godisprinsen!
Kram

7:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Good post.

5:16 PM  

Post a Comment

<< Home