Sunday, July 06, 2008

LATC-Linda & the City 28 Juni

Jag blev lurad. Av ca 10 nära kompisar. Och av min syster. Och min mamma. Och make. Och pappa. Alla lyckades dom lura mig på olika sätt så att mina tjejkompisar kunde arrangera en helt grym möhippa för mig lördagen den 28 juni, utan att jag hade nån aning. På temat Sex and the City- eller LATC, Linda and the city :). Blev verkligen en toppendag. Blev överraskad av en påse m tyllkjol, rosa hatt och bubbel på morgonen. Fick lägga till egna accessoarer (mina turkosa Singaporeköpta skor fick agera Manolo Blahniks) och sen möta transporten utanför mamma kl 11. Som var en trevlig porsche m chaufför. Transport in till city där finklädda tjejerna väntade. Direkt iväg på en grym brunch kryssning i Sthlm skärgård, inkl pannkakstårta på buffen och rosevin. Mysigt. Fick även hela tiden lite intressanta tfn samtal på mobilen , avs Lindas relationsakut där olika personer hade lite olika problem m relationer som jag skulle ge råd på. Fick även fylla min medhavda skrivbok med relationstips och klura på min SATC-krönika om svenska män vs internationella. Roligt.

Efter kryssningen stadspromenad (=fler relationstips från okända) till Mollys trädgård, där mer rosévin, goda cup cakes och exotiska frukter väntade. Sen ombyte till aftonklänning (som jag turligt nog hade kvar hos mamma sen innan flytten t Dubai) och hår samt sminkstyling som blev jättefint. Iväg till nya skybaren på söder, Och himlen därtill, där jag fick lära mig blanda cosmopolitans i baren. Kul. Dom hade mkt sprit i :). Efter drinkarna hem till Emma i Hammarby Sjöstad där det vankades fler drinkar, och helt fantastiskt god middag som Molly och syrran lagade. Ben & Jerry glass till efterrätt och sedan ett intressant besök av en säljare från Lustjakt.se som visade sexleksaker. Superroligt. Även fast säljaren tyvärr var lite tråkig, och kunde gjort det ännu roligare om hon varit lite mer aktiv. Fick även svara på lite frågor som de filmat med Johan under midsommar, vilket jag (vi) klarade galant måste jag säga. På det hela taget en alldeles suverän dag med alldeles suveräna vänner. Som känner en så himla bra att de ordnar bästaste temat utan att fundera. Och fixar mat och dricka som de vet man älskar. Sånt värmer. Tack för en underbar dag girlies!
Glamour tjejer åker naturligtvis bara de bästa f'ärdmedlen
Kul samtal på relationsakuten och brunchkryssning i skärgården
Cup cakes och frukter i Mollys trädgård

Styling i fin klänning m hjälp av Camilla och Anna
Koncentration i skybaren och himmelsk fläskfile till middag
Intressanta attiraljer och leksaker visades under kvällen

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Verkar som en HELT fantastiskt kul dag för dig :) Kul att få läsa och se bilder då jag inte själv kunde delta! Vill höra massa mer om denna dag då vi ses... Det där med relationsakuten verkar skoj! Ska jag ge ditt nummer om någon har problem eller? ;p
Stor kram!

12:14 PM  
Blogger Linda said...

hehe det var MYCKET konstiga problem som dök upp via tfn-akuten under dagen. Gav mina bästa råd, många som undrade över flera partners samtidigt och annat SATC-aktigt...:) Men skoj oavsett!

12:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad är SATC?

1:35 PM  
Blogger Linda said...

:D. Temat Sex and The City såklart. Problemen som dök upp under dan var rätt så frekventa i tv-serien :D.

1:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

okej! Now I get it! ;p
Ska erkänna att jag nog inte sett ett helt avsnitt av den serien så jag får skylla på det ;p

3:10 AM  

Post a Comment

<< Home