Saturday, September 30, 2006

Kalkylklar!!!!!!!!!!!!!!!

Gud så skönt! Übertråkiga skolarbetet i starta eget är nu praktiskt taget KLART! Väldigt väldigt trevlig känsla! Arbetet i sig är egentligen inte alls så trist, men läraren och kursen samt sifferdelen av den är det...Har trasslat med budgetar och aptråkiga kalkylsiffror ett tag nu och nu saknas bara en företagarpresentation om dom som ev ska starta företaget, vilket jag slänger ihop på ca 10 min nästa v när jag träffat dom. Och inlämningsdatum är egentligen först den 10/10 så jag är ju i mycket god tid dessutom! Nu återstår det roligare uppdraget att planera min kurs i mikrofon och guideteknik som jag ska hålla uppe i Örnsköldsvik den 9-11/10. Ska lära dom nya små turismeleverna hur man pratar i mikrofon och blir en bra reseledare, det ni :D! Måste göra lite overheader på hur man LER , MYCKET och LÄÄÄÄNGE hehe...Framförallt när någon frågar för 500e gången var nånstans man kan köpa vatten eftersom supermarketen utanför hotellet tydligen gått dem helt förbi :). Dessutom ska jag på smidigast möjliga sätt få fram alla favoritlåtarna till festen nästa lördag från alla som kommer på middagen. Blir högst intressant att se hur det uppdraget avlöper...:)

Men ikväll blir de iaf en omgång med ÖL på en gammal kollegas avskedsfest inne i stan :D! Hepp!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home