Monday, July 21, 2008

Sverige teman

Det var några återkommande teman som förekom under Sverigeresan. Överallt där dom kom åt faktiskt.

1. BARN. Det är galet många bekanta hemma som har knoddar nu. Nästan alla mellan 0,5-4 år. Eller väntar fler sådana inom snar framtid dessutom. Anton, Ville, Meja, Melvin, Lina, Adrian, Paula, Wilma, Sofia, Freja, Dylan, Robin och Lovisa är allihopa småttisar som vi träffade under veckorna hemma (även om de 3 sista är mellan 6-11 år). Dom är härliga alla dom små liven. Supersöta allihopa dessutom. Om än energikrävande också :). Jag beundrar alla hemma som tar hand om dem. Vi ska också ha såna sen. Men inte än på ett bra tag. :D.

2. FLÄSKFILÉ. Jag satte det visserligen som en av sakerna jag saknade. Vilket många snappat upp. Vi har ätit den grillad i massa olika marinader, skivad och helstekt, och med alla möjliga tillbehör till. Mycket gott, jag klagar verkligen inte. Mer fläskfile t folket. Och det var oerhört många goda middagar som den bidrog till. Men vi behöver nog inte sakna den på ett tag nu iaf.

3. VÄXLANDE VÄDER. No kidding. Gick inte många dar vare sig i Sthlm el GBG utan att det vräkte ner åtminstone nåt tillfälle under dagen. Men man ska väl vara glad att det var ganska så fint åtm en del av dagarna. Och vi saknar ju inte sol här nere direkt heller :D.

4. CHAMPAGNE OCH BUBBEL. Det var många som ville uppmärksamma att Johan och jag gift oss i Emiraten. Det blev flera glas med bubbel på flera olika middagar och tillställningar,vilket vi tacksamt tog emot. Bubbel är ju gott. Snällt av så många att vilja fira oss på hemmaplan!

5. FIKA. Blev många fikadejter inne i Stockholm framförallt. Har garanterat druckit alldeles nog m Caffe lattes för närmsta halvår nästan. Och det är galet dyrt i Sverige som sagt. 100 kr varje gång man ska kaffe och nåt till. Minst. Men fikadejterna var trevliga såklart. Samt fikstunderna med mammorna på båda sidor, dom bakar grymma kanelbullar båda två!

RESULTAT: Detoxmånad 4 v framåt i Emiraten för både mig och Johan. Dvs den 1,2 kg tunga karamellkungspåsen jag köpte med mig ner får stå i kylen och vänta lite tills vi kommer i våra kläder igen :D. Men tänk vad god den kommer vara sen :D.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home