Sunday, July 06, 2008

Utmaning

Blev visst utmanad av barndomskompisen Anna i Norrland avs nedanstående frågor. Är lite trög på att fatta men här är svaren:

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?
♥ Gå upp ur sängen innan kl 12 (vi är på semester i Hjo, väldigt lätt att slappa lite extra här. Dessutom ösregnar det ute).
♥ Duscha och tvätta håret- MYCKET välbehövligt
♥ Maila några partners i Dubai som inte alls fattar vad jag efterfrågat för mina kommande grupper. Som vanligt.
♥ Blogga om min möhippa som var mycket trevlig.
♥ Kanske göra ny to do list för kommande vecka avs mitt företag. Om jag orkar.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
♥ OJ....1998 m a o...Jobbade på Preem under sommaren (samt under terminerna på Sthlms universitet). Åkte till Cypern/Ayia Napa 2 veckor med Linn i juli tror jag. Om jag minns rätt. Mycket alkohol på den resan. Det minns jag iaf. Eller så var det 1997, och Ibiza m Molly var 1998....Hursomhelst, nån partyresa var det oavsett :D.

Ställen du bott på?
♥ Det blir en lång lista....Först i Kalix där jag föddes och bodde till jag var ca 7 år. Sen några månader i Umeå när mina föräldrar skiljdes. Sedan till Viksjö utanför Stockholm där vi bodde i 2 olika lgh fram till 1996. 1993-1994 var jag även ett år i USA och bodde då i staden Fond Du Lac i Wisconsin. 1996 flyttade jag hemifrån i till andrahandslgh inne på Söder i Sthlm. Efter några månader kom hyresvärden tillbaka och jag fick flytta hem t mamma igen. 1997 köpte jag min lgh i Jakobsberg som jag haft till förra året (2007). Den var dock uthyrd under många av åren därimellan. Jag har under de åren bott och arbetat i Marocko (Agadir), Prag, och Thassos (Grekland). Sedan kom utbildningen på Turismakademien där jag gjorde tre 3-månaders praktiker i Dubai (Förenade Arabemiraten), Melbourne, Australien och på Bonaire i Karibien. 3 mån kan väl räknas som att man bott där tycker jag :). Sedan juli förra året bor jag i Dubai på heltid. Kan även kanske lägga till Ruwais 3h fr Dubai där maken bor, eftersom jag är där hyfsat ofta.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
♥ Ge en massa pengar till min mamma och familj - utan tvekan
♥ Resa till alla olika platser jag inte sett, främst Sydamerika och Asien samt på safari i Afrika
♥ Köpa en lgh i New York, en i Sydney och en strandbungalow i Malaysia
♥ Ha en personlig tränare flera dagar i veckan
♥ Flyga helikopter över massa storstäder- det är tufft m sky views!

Personer du vill veta mer om:
Dom som har blogg och vill svara

Så där ja! Phu. Hej svejs från ett regnigt sommar Sverige. Nu blir det soffan och boken m Marian Keyes en stund.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du fatta ju det där SKIT bra :)
Nu ska jag läsa om möhippan...

12:07 PM  
Blogger Linda said...

Hade du bott i Sthlm hade du såklart varit självskriven att vara med på möhippan du med! Ni får inbjudan till bröllopet sen. När vi nu bestämmer var och när vi ska ha det....:) Kram L

12:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Din syster sms:a mig... Så jag visste att det skulle bli den 28:e Visste vilket tema det skulle va osv tom. :) Men jag kunde inte börja fara ner på så kort varsel kände jag... :) (Hade jag varit biljonär så hade jag inte funderat, om du förstår vad jag menar!) Ha d gott! KRAM

12:21 PM  

Post a Comment

<< Home