Sunday, August 03, 2008

Major frustration

Nu måste jag bara skriva lite för att jag så himla ARG. Dvs istället för att skälla på de som jag är arg på och som tyv ändå inte fattar allvaret (och det dessutom bara gör saken sämre att skälla på) så kan jag skriva lite här. Så- Suck. Stön. Frust. Gnissel. Slår hårt i dörrar. Såja. Lite bättre.

Har precis varit i vår nya fina lgh för att lämna lite kartonger efter några dagar ute i Ruwais. Sista utflyttningshelgen är kommande vecka eftersom vi måste vara ute ur villan senast den 14 augusti. Och dom har FORTFARANDE inte varit i vårt kök och rivit ut de vattenskadade skåpen. Som dom skulle börjat med allra senast nu i lördags, efter flera flera påtryckningar till byggföretaget som är ansvariga. Och möglet ser nu ännu värre ut och luktar ännu mer än tidigare. Såklart. Eftersom det fått frodas i 2 veckor till. Helt hemskt- se själva på bilderna jag tog inuti skåpet idag.


Man blir så trött bara. Fattar fortf inte riktigt hur man ska få det gjort i det här landet. Fast vi ligger på, ringer och är där och kollar, pratar igen och igen med byggföretaget så verkar de ha svårt att förstå att vi inte kan bo där så länge möglet är kvar. Om dom bara river skåpet som är mest äckligt så kan vi iaf flytta in. Och så vänta lite på nya skåpen och materialet, det kan jag leva med. Men vill INTE bo där på heltid när det ser ut så under halva köksbänken. Att det är rätt hälsofarligt med mögel verkar de inte bry sig om alls. Nämnde idag för fastighetsskötaren att jag typ har allergi och astma (beh ju inte han veta att jag inte direkt har) och inte kan bo med såna skåp. Och nån mat kan man ju definitivt inte ha i köket i dagsläget. Men dom tittar på en helt nollställda och säger bara "It will take some time". Not good enough mister. Not nearly good enough. AAAAAARRRRRRRRGGGGHHHHH!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Man kan ju faktiskt utveckla astma av mögel pga av allergi. Vi hejar på er!Kram från Linderyd

2:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Stackare.
Tur det inte är min lägenhet, jag hade varit dödssjuk vid det här laget.
Kanske göra en anmälan eller nått... :S fast det kanske inte hjälper heller. Ibland funkar saker och ting himla bra här men oturligt nog inte så ofta.
Kämpa på. Jag håller tummarna.

12:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Som sagt, känns bekant. Visst är Erik Ferrari min kusin. Liten värld eller nåt.

3:15 AM  

Post a Comment

<< Home