Sunday, August 10, 2008

We are in!

Äntligen Äntligen Äntligen har det hänt nåt på mögelfronten!! Fortf inte så fort man kunde hoppas på men det går framåt och det ska man vara glad för i dagsläget. I lördags kom de så äntligen, hantverkarna som ska fixa köket. Och tog bort hälften av det äckliga. Dom jobbar inte fort men dom jobbar iaf. Idag tog dom bort det sista mögelskåpet och efter det har städats och torkats imorgon får vi nog de sista nya också. Kanske. Halleluja. Vi är nu helt inflyttade med alla saker och möbler från villan dessutom. Tips 1: Om ni kan undvika det, så pröva inte att flytta under en tidpunkt då det är ca 40 grader + och typ 80 % luftfuktighet ute från kl 09 på morgonen. Tips 2: Drick inte så många goda drinkar kvällen innan du ska flytta tunga madrasser och kartonger i kombination med förhållandena under Tips 1. Dålig ide. Men nu bor vi i vår fina lgh!! Eller jag iaf, Johan får sova sin första natt där på onsdag kväll innan vi drar till östkusten på torsdag för 2 dagars dykning i Mussandam. Trevligt med lite avkoppling i 2 dar, det behövs efter tråkiga mögelkaoset. Nu följer snart den roligare delen, dvs kolla vilka tavlor och lampor och dekorationer som passar in i lägenheten :D. Blir lite bilder på våra bloggar snart, men det lutar åt marockanskt tema i sovrummet. Så jag får äntligen mitt marockanska rum m tavlor och lyktor, very nice! Fortsättning följer!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hejsan!

Jag hittade din blogg genom resdagboken.se. Dit liv verkar minst sagt spännande. Jag är väldigt sugen på att ta mig ner till Dubai för att arbeta,, jag tänkte fråga dig som faktiskt befinner sig där.. Är det enkelt att få tag på jobb, jag kan tänkta mig vilket enklare arbete som helst ( cafe, butik etc. )

Vore väldigt tacksam för svar. Vore jättekul om du kunde maila mig på vanessa85a@hotmail.com

Med vänliga hälsningar,
Vanessa

10:56 AM  
Blogger Linda said...

Hen Vanessa! Kul att du hittat hit! Jobb inom butik och cafe är rel lätt att hitta i Dubai för västerlänningar, men de betalar tyv inte särkilt bra. Dessutom jobar de flesta 6 dagar per vecka, och boendet är väldigt dyrt. Om du har fler frågor kan du maila mig på jacobsson_l@hotmail.com /Linda

11:50 PM  
Blogger Katarina said...

Nej jag ska inte sluta, jag kanner sa mycket karlek fran lasarna nu ha ha kram!

10:51 PM  

Post a Comment

<< Home