Saturday, September 06, 2008

Bra helg!

Det var en trevlig helg. Vi börjar känna oss hemma i lägenheten i marinan nu, vilket är skönt. Det var långhelg för Johan dessutom (onsd kv-lö kv) vilket alltid känns lite extra lyxigt. Åkte först från Ruwais på onsdagen för att äta middag med Js nyinflyttade svenska kollegori Abu Dhabi. Mycket trevligt par som har en tonårsdotter med ner till Emiraten. Vi utbytte lite roliga frustrationshistorier över olika saker de redan hunnit inse samt åt god texmex-middag på Hilton i AD. Tillbringade sen torsdagen med att skjutsa runt mig till lite partnermöten samt försöka fixa internetfrågan på telefonbolaget Etisalat. Men deras system låg nere just då så det gick inte. (Surprise). På kvällen kollade vi på Prison Break som startat igen efter långa uppehållet, samt Batman Begins (jag vill se The Dark Knight men hade inte sett denna vilket jag ville göra innan). Båda mycket bra (trots att jag inte vanligtvis gillar superhero filmer). Åt lite god Baskinsglass också. Sen en vända till Starbucks på kvällen (under Ramadan är sådana hak stängda på dagtid eftersom det inte serveras mat och dryck då, vilket INTE förenklar min nuv jobbsituation) så jag fick jobbmaila lite.

På fredagen var det inte så mkt bankande utanför fönstren så vi fick sova lite. Trevligt. Sen städa lite i lägenheten, samt klura på inbjudningslistorna till en trevlig kommande fest hemma i Stockholm. Vilket inte var det lättaste direkt... Tränade i gymmet och sen lekte Johan bartender och gjorde grymma mojitos till oss och Jenni+Gökmen som kom på besök. Det var Jennis födelsedag så vi hade bord på favorithotellet One and Onlys Beach Bar and Grill. Superfint ställe vid vattnet och kalasgod mat. Och gott vin. Avslutade med en drink på deras underbara Rooftop Bar. Blir alltid lika lycklig när jag är där, så vackert ställe! Dock sjukt fuktigt ute och vi svettades rätt ymnigt allihop.

Idag har vi fixat och trixat lite med min företagshemsida (som,mycket tack vare min underbara makes hjälp, kommer bli kanonfin!) Ni ska få veta när den är klar och upplagd senare! Vi testade även poolen i huset och mötte 2 trevliga tjejer i jacuzzin. En av dem bor i huset och båda jobbar inom turism och hospitality och har säkert bra kontakter. Så jag tog deras nummer såklart hehe. Liten värld som vanligt i Dubai. Och nu jobbar jag lite på Fitness First trådlösa nätvärk. För trots att vi åkte till Etisalat idag igen så fick vi inget fixat. För han teknik-killen som fixar sånt jobbade inte på lördagar (!!!). (Surprise 2). Men helgen var bra ändå som sagt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home