Tuesday, September 02, 2008

Uppdatering

Halleluja. Jag fick min pinkod till NBD online innan helgen. Registrerade på NBD customer service igår. Igen. Och fick en indier på tråden som helt plötsligt sa "I cannot find your name on this account ma'm". "Not possible to register then" Nej, för kontot står ju i mitt företags namn som jag sagt 18 ggr och alla ggr innan jag ringt deras fantastiska (not) kundservice har dom ju iaf hittat mig utan problem. "Please hang on, I put you on hold ma'm". Tror jag säkert. Efter 10 min kom han tillbaka och sa "solly ma'm now your name is ok". Jaha. Skulle iaf gå bra att gå in på onlinebanken med alla olika password jag väntat på 45 min senare. Jag kollade på koderna jag fått. NÄSTAN läsbara enligt de urusla datagenererade papprena med koderna. Kan ju vara en 1a det där.....eller en 4a kanske? Hmm, får gissa lite. Nästan komiskt.

Dessutom hade min personliga bank kontakt sagt att jag skulle ta bort sista 4 siffrorna när jag loggade in. Vilket han på kundservice sa jag ABSOLUT inte fick göra. Ingen aning om vem som hade rätt såklart. Gissningslek är kul. Prövade logga in när Johan kom hem. Och efter första försöket sa det såklart "incorrect log in details". Igen. Efter 3 försök blir man spärrad och måste best nya lösenord (som förra gången). Trodde jag skulle få ett nervöst sammanbrott faktiskt. Sen prövade vi på Johans dator med att skriva en 4a inte en 1a och då funkade det. Jippi. Nu har jag bytt lösenord och koder. Och hoppas jag inte behöver ringa NBD kundservice ever again. Kommer inte sakna dem som jobbar där heller.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home