Wednesday, September 17, 2008

Great Success!

I am in business! På riktigt alltså. Min första grupp var här i Dubai i helgen. Flera veckors minutiös planering för 3 intensiva dagar med 40 personer från en av Sveriges storbanker. Och jag får nästan säga att det gick bättre än förväntat till och med ! Hela gruppen var supernöjda och gav mig massor med positiv feedback för både planering, organisation och assistans på plats etc. Att jag dessutom hade turen att både få en fantastiskt bra busshaufför alla dagarna, möjligheten att erbjuda dem både en presentation och special-båttur runt the Palm och gratis skattjakt i öknen samt fick suverän service på alla bokade restauranger hjälpte naturligtvis till. Inga problem nånstans. Förutom möjligtvis en gräslig möteslokal när exportrådet skulle hålla presentation på hotellet. Vilket inte var bokat via mig ändå utan via resebyrån och hotellet. Men lite tur ska man ha nån gång också tycker jag! Vet mycket väl att jag garanterat kommer råka ut för både gräsliga busschaufförer (som inte pratar engelska och kör som galningar, mer regel än undantag här), försenade safari drivers, strul med restauranger, mötesrum, utrustning, fakturor och hotell osv nån gång framöver för grupperna. För så funkar Dubai. Och så funkar resebranschen. Men inte denna första gång. Och det är jag väldigt glad för! Ännu gladare blir jag av att de 40 som var här lovade åka hem till Sverige och rekommendera mitt företag både till resebyrån hemma i Borås, samt andra företag de känner till som ev vill åka till Dubai. Word of mouth- metoden är den mest effektiva metoden för marknadsföring som ni vet!

För övrigt så ligger min hemsida på svenska uppe nu :D. Den är jättefin tycker jag. Maken ska ha stor eloge för sin ypperliga hjälp i det avseendet. Jag är som sagt lite otålig när det gäller teknik-men Johan har lagt ner massa tid och gjort sidan toppenfin när det gäller tema och redigering osv! Fortf lite småjusteringar som ska göras med färgerna, bilderna, lite tillägg i informationen etc men i stort sett är den klar! Ska även ha lite engelsk information osv framöver såklart. Ni kan titta på den här.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bra sida :D Jag lägger gärna en länk till den på min blog om det är okej ;)

3:01 AM  
Blogger Linda said...

Absolut! All marketing är bra :D! Tack!

11:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis till successen, den är definitvt den bästa reklamen. Du kommer säkert få så mycket jobb så du kommer att önska dig en semester vad det lider!Kram från Linderyd

10:36 AM  

Post a Comment

<< Home