Wednesday, September 10, 2008

Skakigt

Tydligen var det lite skakigt i Emiraten igår. Ett efterskalv från en hyfsat kraftfull jordbävning i Iran kändes visst av här. Säger dom iaf. Jag kände inget på mitt hemmakontor i Dubai Marina dock. Inte vad jag kan komma ihåg åtminstone. Eller så trodde jag det var nån som borrade ute på construction siten bredvid huset. Min stol skakade inte el liknande som jag hört flera andra säga. Tydligen evakuerade dom några high rise buildings i Dubai Media City ganska nära marinan. Kanske det är bra att bo bara på vån 5? Men det första jag kom att tänka på när Johan ringde och frågade om jag känt det var (komiskt nog) en presentation som jag, Johan och Malin på Dubai Nordic var på förra året, på byggföretaget Nakheel . Dvs företaget som bygger Palmöarna, The World etc. Jag ställde en fråga ang hur öarna var konstruerade för att undvika tsunamis och jordbävningar osv (med jordbävningen i Pakistan i åtanke). Fick till svar att det blir minsann aldrig några jordbävningar nära oss här i regionen. Nehej. Men kan det komma efterskalv som evakuerar hus med 30 våningar så kan det säkert komma andra större efterskalv senare nån gång. Jag är fortf glad att jag inte bor på Palmen eller investerat massa miljoner i ett hus där (såvida jag inte hade investerat miljonerna bara för att sedan sälja huset utan att bo där, det hade fortf varit trevligt :)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Varken jag eller Mats kände av några skakningar men dom som var 7 våningar högre upp kände av det och dom i huset bredvid :P
Vi bor iof på 2:a våningen men har 3 garagevåningar under oss.

12:55 AM  

Post a Comment

<< Home