Monday, September 22, 2008

Lite smått och gott

Det är lite lugnare denna vecka. Sitter på mitt lilla hemmakontor och pysslar med lite olika saker. En mindre grupp som vill på safari på fredag. Lite efterjobb för stora gruppen och andra småbokningar. Blir lite småfrustrerad över partners som omöjligt kan skicka korrekt efterfrågad information första gången. Eller andra. Fick en förfrågan om att hålla en presentation för 100 svenskar som är i stan på fredag, vilket lät trevligt. Men innan jag hann förbereda presentationen så blev den inställd för dom fick nån annan programpunkt. Jaja, så är det. Ska träffa några riktigt trevliga svenska resebyråer här nere i veckan som förhoppningsvis kommer gilla det mitt företag kan erbjuda. Har även blivit erbjuden att skriva en Dubaiguide för samma företag som jag skrev min Pragguide för i våras. Också trevligt. Ska klura på vilka budgetrestauranger och favoritbarer jag ska ta med. Ravi's och Smiling BKK är givna. Rooftop Bar på One & Only likaså. Och en handfull till. Minst. Ska även försöka få lite marketing grejer gjort under veckan, till olika reseföretag i Sverige och Norge. Maken är i Wien denna vecka och äter schnitzlar (stavas det så?). Har träningsvärk från jobbigt body pump pass igår också. Det är skönt att Ramadan snart är över (storhelg nästa vecka), så man kan dricka vatten in public igen osv. Nu ska jag maila mina partners igen. Kanske de kan få det rätt 3e gången gillt?

1 Comments:

Blogger Katarina said...

Din Prag-guide ar verkligen bra, GUD vad jag langtar dit! kram kram

11:51 PM  

Post a Comment

<< Home