Monday, February 25, 2008

Lite Lite hopp....

Det är lite lite positivare tankar idag. Vi har ringt runt till fler av våra kontakter och det är en strimma hopp som tänts ang utgången av detta jobbiga spektakel. Värmer att veta att de vi pratar med inte heller tycker att detta gått helt rätt till. Verkar som att vi kanske kanske inte behöver oroa oss för att jag inte får vara i samma land som Johan och att jag får komma tillbaka utan problem efter att ha lämnat landet på semester. Vilken oerhörd lättnad det vore åtminstone efter helgens katastrofscenarion. Små steg på rätt väg. Sen har vi även stött på lite bra info som ev kan hjälpa gentemot det andra förbudet också. Jag vågar inte skriva vad eller hur stor chansen är för att det lyckas eftersom jag fått så mkt negativa besked på sistone när vi trott saker var klart. Samt med tanke på att vi får olika info varje dag så kanske det inte betyder nåt i slutändan. Men det är iaf nog hoppfullt för att jag ska kunna gå ut på terrassen och lägga mig och njuta av solen en liten stund. Utan att ha så ont i magen. En liten stund i alla fall. Små steg som sagt. Bättre än inga alls i dagsläget. Och sol är trevligt också. 26 grader el nåt sånt idag.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Linda!!! läser din blogg och tycker att den är grymt bra. Du verkar vara en härlig tjej. Själv älskar jag Dubai och har varit där för att häldsa på min pojkväns familj några gånger. Längtar dit varje dag och din blogg gör att jag iaf. kan få en liten glimt av vad som händer därborta :o) Håller tummarna för att allt ska ordna sig......oftast brukar det ju faktiskt göra det. Skönt ändå att du har så mycket folk som bryr sig om dig....måste vara en tröst i allt detta. Lycka till och ha det bra // Sofia Halland från Göteborg

1:28 PM  
Blogger Linda said...

Hej! kommentarer som dina värmer mycket Sofia! Tack! Dubai är en härlig stad men tyvärr med inte alltför roliga bestämmelser avseende arbetsvillkor osv...Ha det bra!

Linda

2:24 AM  

Post a Comment

<< Home