Thursday, September 25, 2008

Egen är bra!

Jag gillar att vara egen företagare. Det är trevligt. Hittills iaf. Jag gillar att själv få bestämma vilken tid jag ska göra vad på dagarna. Även om det innebär sena emails och datajobb till kl 02.30 som igår natt- eftersom jag först var på trevlig middag och cocktails med 2 nya nyttiga kontakter. Jag gillar det även om det kommer innebära en hel del helgarbete (eftersom många grupper är här över helgerna), fast det är lite minus att det inkräktar på att jag och maken bara kan träffas då såklart. Och jag gillar det även om det innebär en hel del frustration gentemot Dubai och hur saker och ting funkar här i stort och smått. Det är trots allt på grund av hur det är här som jag kan fakturera företag för att jag tar hand om den frustrerande biten åt dem.

Jag gillar att kunna ta en kaffe med olika nätverkskontakter under dagtid, som idag med en mkt inspirerande ny bekantskap som hade massa positivt att säga om min affärside och business modell. Det ger bra energi att göra sånt. Jag gillar att pyssla på mitt hemmakontor och ta paus när jag vill eller träna på gymmet mitt på dagen. Eller kunna ha sista minuten-möten när någon bra kontakt är i stan utan att fråga någon först. Jag gillar att nätverka (mycket) och träffa nya människor på olika event. Jag gillar även att jag nu har flera utestående fakturor som dessutom betyder lite mer klirr i min företagskassa när de väl betalats.

Jag gillar det kort och gott även om det är en del oro för de månader som jag ännu inte fyllt med någon business. För den här möjligheten hade jag aldrig haft hemma i Sverige på samma sätt. Jag blir inte utkastad på gatan om jag inte får in tillräckligt med pengar för att betala hyra eller höga kontorsomkostnader och leverantörer. Jag kan experimentera lite med olika koncept och ändå veta att jag kommer klara mig även om det inte blir lika mkt business alla månader framöver eller mkt pengar på sparkontot. Jag behöver inte ta några större finansiella risker (eftersom jag lagt upp min affärsmodell så via mina partners). Inte alla förunnat. Dessutom gillar jag det jag gör nu. Väldigt mycket. Det är inte alla förunnat det heller, tyvärr. Och jag är bra på det dessutom. Vilket är en härlig känsla. Den gillar jag också!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Härligt att du trivs med att vara egen! :) Massa lycka till!
Kramar från kompisen i Kalix

12:07 PM  

Post a Comment

<< Home