Thursday, September 25, 2008

På kurs med Kurt! (eller Sue)

Jag ska gå på kurs. 2 stycken till och med. Har först anmält mig till en halvdags workshop i Time Management via ett kvinnligt nätverk jag är med i här nere. Med lite olika gruppdiskussioner och nyttiga exempel i detta område. Blir under helgen i okt när maken överger mig igen för att ta en snabbvisit till Finland och Sverige. (Han får köpa med sig karamellkungen såklart, så det är visserligen inte så farligt :D). Jag tycker i och för sig att jag är en ganska organiserad människa generellt (iaf när det behövs vara det, vilket det definitivt gör för det jag gör i dagsläget). Även om min familj säkert säger att jag inte alltid är det privat.... (glömmer rätt ofta en del saker osv när det gäller mina egna grejer, inte andras....) Jag gillar att skriva massa to-do-listor för varje dag och ha koll på alla olika element på olika områden. Framför allt gillar jag att STRYKA saker på to-do-listan. Det är en härlig feeling.

Men jag är på tok för dålig på att fördela tiden och fokusera så saker blir klara istället för att göra allt samtidigt. Tidsoptimist är jag också. Bara för att jag vet att kommer jag göra det som krävs inom deadline oavsett när det blir. Får jag nytt email måste jag svara på det direkt. Även om jag det avser något för flera mån framåt. När jag just då håller på med något som i sin tur avser bara några dagar senare och är klart viktigare ur prioriteringssynpunkt. Prokrastinering är jag mycket bra på som ni förstår. Jag skulle behöva organisera mitt organiserande om ni fattar. Hon som ska hålla i kursen heter Sue. Hon har varit i Dubai i typ 25 år. Hon är väldigt kunnig, så det blir nog intressant.

Veckan efter ska jag på Cultural Awareness kurs i Abu Dhabi via Johans företag. Där man får lära sig mer om hur det är att bo och jobba i den arabiska kulturen och vad man ska ha i åtanke när man lever här nere. Även om vi bott här ett tag nu så kommer det nog garanterat vara en nyttig lärdom med många bra tips att ta till vara på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home