Thursday, October 30, 2008

Adressen högst upp

Var på avskedsdrinkar för Katarina i onsdags kväll. Uppe i den nyaste av Dubais skybarer, i ett nyöppnat hotell som heter The Address. Mycket stiligt och futuristiskt inrett, och världens högsta byggnad stoltserar bara ca 100 m från panoramafönstren på 63e våningen. We like såklart. Goda äppelmartinis hade dom också. Jag hade även en lite surprise ordnad för Johan vid midnatt, en liten chokladtårta som levererades av barpersonalen eftersom han fyllde år på torsdagen. Servitören förstörde dock överraskningsmomentet lite genom att viskande fråga när jag ville ha tårtan serverad. Medans Johan stod bredvid. Nåja, tårta var rätt god iaf. Tråkigt Katta ska dra hem till Sverige men verkar vara det bästa för henne och då är ju allt som det ska. Se lite bilder på den tuffa baren, coola läderfåtöljer :)!






Igår när Johan fyllde år så åt vi mysig och god middag på marockanska restaurangen Tagine på favorithotellet (i skala av vackrast i stan i alla fall), One and Only Royal Mirage. Trevligt det med. Idag åker Johan på övernattning i öknen utanför Liwa med kollegorna. Som verkar väldigt kul och som jag jättegärna hade följt med på. Om det inte varit för att det var ENDA helgdagen innan jul jag inte kunde. Typ. Eftersom jag ska möta en ny grupp i Dubai tidigt lördag morgon. Bu :(. En vecka kvar av crazy mycket jobb, sen hoppas jag på lite lugnare veckor och att få gjort lite administrationsgrejer som är rätt välbehövligt. Förhoppningsvis....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home