Monday, October 13, 2008

Whiskey in a jar in a bar

Jag var inbjuden på event ikväll. En konsert med Celtic Tenors från Irland. Inbjudan kom från en mkt bra kontakt på The Westin hotell, där de gjorde en exklusiv konsert i vinbaren innan deras stora framträdande på Madinat Jumeirah under kommande helg. Jag var lite skeptisk kan man väl säga. Sjungande manliga tenorer är kanske inte min musikstil. Direkt. Största anledningen till att jag gick alls (trots overswamped inbox och massa på to do listan,skriven enl nya systemet enl time managementkursen jag var på :D), var att jag har en liten minikris med några bokningar som jag behövde den mkt bra kontaktens ev hjälp med (eftersom han är pretty much in charge of all sales för hela det hotellet). Men ack vad jag misstog mig. Tenorna var ruskigt imponerande ju! Och tydligen väldigt världsberömda också, vilket jag ärligt talat totalt hade missat. Sålt typ hur mkt skivor som helst över hela världen. Och det var totalt fullpackat i baren (som f.ö också hade väldigt goda snittar som dock var supersvåra att äta med dom små plockpinnarna). Massa irländare där som såg lite tårögda ut i vissa låtar. Säga vad man vill om irländsk musik, men catchy är den definitivt. Och dom sjunger väldigt fort... Jag kände mig nästan som irländare själv när jag prövade sjunga med i Whiskey in a jar med accent. Märkligt. All heder åt de irländska tenorerna. En av tenorerna liknar dessutom en känd svensk. Tror jag , eller misstar jag mig? Typ han i Triad eller vad dom hette, med "tänd ett ljus" ni vet, som också är programledare numera typ....? Håller ni me? Han är längst till höger på bilden om ni klickar på länken till deras hemsida ovan.

Yeeeeha!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tycker nog att han är mer lik Magnus Karlsson, Barbados-Magnus, i synnerhet sedan objektet i fråga rundat till sig lite de senaste åren. Han finns med på Ramhultas blog under "groupie". Där är likheten slående/Lisbeth

12:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hejsan.
Hittade din blog via Henrik och var tvungen att komma in och kika.
Vore skoj om du hörde av dig på rosmari.persson@gmail.com så kan vi prata lite mer. Kram

1:46 AM  
Blogger Linda said...

hahaha! Magnus Carlsson! Kanske är det undermedvetet han jag tänkt på, i rundare format? För nån svensk är han lik ju! Skönt vi redde ut det :D!

12:02 PM  

Post a Comment

<< Home