Thursday, October 09, 2008

Swamped!

Vad hände? Vaknade massa resebyråer samma dag och ville skicka alla sina kunder till Dubai?
På en gång? Var det nåt reportage om Dubai på tv i veckan i Sverige och sen ville alla svenska byggföretag komma hit ner på studs? Måste varit nåt i den stilen. För jag har fått inte en, inte två, utan fyra nya gruppförfrågningar på 3 dagar. Utan ytterligare utskick. Varav 3 av 4 grupper är från byggrelaterade företag, både stora som små till antalet och massa massa saker vill de ha i programmet också. Och från samma jättetrevliga researrangör som säger snälla saker om mig dagligen på mail. Galet. Och jätteroligt. Blir de allihopa till bokningar senare (även om nån alltid faller bort vanligtvis) så har jag snart kommit upp i ca 2/3 av det totala antal grupper som jag förväntat mig enl affärsplanen för första årets verksamhet. Det är alldeles fantastiskt. Och som min pappa sa, det är kul att vara egen företagare när det går bra. Såklart. och två fakturor har trillat in på kontot denna vecka med!

Ovanstående har dock även inneburit att jag jobbat många många timmar per dag för att göra klart offerter och skicka ut priser hela denna vecka. Till ca kl 03 på natten 2 dar i rad bl a...Och idag är jag så trött så trött. Insåg när jag började skicka mail på en bokning med helt fel datum att det är dags att stänga ner mailprogrammet. Var även på mässan Cityscape ett tag idag och kollade in galna kommande projekt i Dubai, fick ont i fötterna. Blir soffan en bra stund ikväll. Och sova lite längre imorgon fm kanske. Fast jag måste jobba imorgon också, med att skriva på Dubaiguiden samt annat jox. Jag hade gärna velat ha lite godis nu också. Karrakungen. Johan kommer inte med det förrän på torsd nästa vecka :(. Bu. Men kanske det är lite popcorn i skåpet? Handla har jag inte hunnit nämligen....

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kanske ditt "Borås"företag som är av betydande storlek rekommenderat dig till sina kunder? Man säger ju att hans vägar är outgrundliga, det gäller nog andras vägar också. Kul att det går bra, grattis. Och grattis i efterskott till födelsedagen. Måste erkänna att jag totalt hade glömt av den. Å andra sidan hade jag glömt att Janne fyller nästa vecka också....det blir så när man jobbar för mycket. Kram Lisbeth

10:36 AM  
Blogger Linda said...

jag glömde ringa BÅDE min pappa och mamma på deras födelsedagar i september....Oerhört pinsamt, skämdes. Men som sagt, så blir det när man jobbar för mycket... kram Linda

4:54 AM  

Post a Comment

<< Home