Sunday, October 05, 2008

Högsäsong= beachsäsong!






Vistelsen på Atlantis var bra och trevlig. Akvariet och vattenparken var coolast. Och utsikten från vår franska balkong på vån 14 in mot marinan. Se Johans inlägg eftersom jag inte orkar skriva om det själv...:D. ni får lite foton av mig istället. Däremot var det en hel del inkörningsproblem på hotellet avs check in, check out, vattenförsörjning, köer till frukosten osv osv.....Vilket jag innerligt hoppas de förbättrar avsevärt till jag har en grupp där senare denna månad. Eftersom de då betalar lite drygt 4600 SEK per rum per natt. Utan frukost inkluderat.....Då förväntar de sig nog hyfsad service gissar jag på.

Dagarna efter Atlantis, dvs storhelgen Eid Al Fitr, spenderade vi både i Dubai och Ruwais (där vi är fortfarande till imorgon). Högsäsongen är här nu, dvs beachsäsongen också!! Åh så efterlängtad den är dessutom. Mindre och mindre luftfuktighet ute, det går att vara utomhus på restauranger och andra ställen på kvällarna. Alla stängda barer och klubbar öppnar efter sommaren och Ramadan. Underbart! Dessutom kan man ligga vid pool eller beach på helgdagarna (ja jag jobbar på vardagarna. Oftast :D), utan att dö av värmeslag. Vilket vi också gjort. Både på Atlantis och på mysiga Danat Hotell nära Ruwais i helgen. Härligt! Såklart ser jag ut lite som en överkokt hummer efter sådana dagar, men det blir stadigt lite mer färg på ben och armar vilket också är trevligt. Nu skriver jag Dubaiguide och fixar lite med några små bokningar samt har lite intressanta möten i Dubai nästa vecka. Samt väntar på inbetalningarna av några fakturor som ska göra mitt bankkonto lite trevligare att surfa in på. Dessutom kanske det blir städning av balkongen snart. Den är ganska sandig och smutsig och oanvänd än så länge. Men snart kan vi sitta där! Och kolla in stora skyskrapebygge och alla byggsmurfarna mitt framför den också hahaha :D.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home