Saturday, October 25, 2008

Kräftor på playan år 2

Dags för kräftskivan igen. Det där surreala men roliga eventet som Johan och jag även gick på förra året på Oasis Beach Hotell. I år ägde det rum ute på Jebel Ali resort och eftersom Johan opassligt nog sett till att ha jour denna vecka och vara kvar ute i Ruwais, så drog jag istället med mig trevliga svenska Katarina på kräftparty. Trevlig stämning, några roliga finlandssvenskar vid vårt bord (på det där sättet som bara finlandssvenskar kan vara hehe) och som även kunde alla snapsvisor bra mycket bättre än oss. Vi fick inget sånghäfte på vårt bord, så jag skyller på det :). Kräftorna i år var dock inte riktigt lika goda som förra året (fr Frankrike i år sa någon, de var turkiska förra året tror jag bestämt), men det var en trevlig buffé och fint läge nere vid vattnet i Jebel Ali. Nice att umgås lite med Katta som snart ska åka hem till Sverige for good också. Snapsen brände också behövligt (??) i min helt extremt rossliga och hesa hals (har dragit på mig en irriterande förkylning inkl halsont, som inte direkt blev bättre av att jag pratade i flera timmar för en svensk delegation tidigare under dagen heller). Men inte så ont i håret idag dock, som någons mamma brukar säga. Skönt det. Skriver Dubaiguide för glatta livet, har lite skrivflyt idag, även om internet strular och kopplar ner sig jämt. Bara 5 månader sen vi flyttade in nu, utan några tecken på telefon och internetuppkoppling....Håhåjaja....
Vårt finlandssvenska bord samt jag och Katta skålar ihop.
Se den fina svenska bordsdekorationen :)
Katta gillade att få äta kräftor, även om dom inte var svenska.
Mums Mums! men var var knäckebrödet :(?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home