Tuesday, November 25, 2008

Girly Day

En av de bästa sakerna med att vara egen företagare är att jag bestämmer själv när jag ska och inte ska jobba. Ibland är jag morgontrött och jobbar mer på kvällen senare. Ibland är jag morgonpigg och gör inget alls på eftermiddagen och kvällen. Jag får ju inte heller betalt alltid när jag jobbar heller som andra arbetare, så den fördelen är väl i och för sig tudelad. Men ändå. Det är så trevligt att kunna ta en dag "off" fast det egentligen är arbetsvecka. Bara sådär. Som i söndags. Som ju är vanlig arbetsdag i UAE. Men min kompis Jenni var ledig denna dag och jag tyckte det var ett bra tillfälle att hänga lite och inte jobba. Så det gjorde vi. Dessutom är söndagar bra dagar eftersom jag aldrig får några förfrågningar från Norden då ändå.

Vi började med att gå på damsalong i Wafi och fixa naglarna, både manikyr och pedikyr blev det. Salongen hade rosa väggar och damerna som jobbade, alla filippinos, hade väldigt rosa fula små jackor. Men det var sköna massagestolar och fina fötter och fingrar blev det. Har nu chic fransk manikyr på händerna för första gången (trots att jag inte har några långa naglar nånstans) och en illande mörklila nyans på tårna, så fint så. Är lite impad av damerna som kan måla franskt på händerna, mitt tålamod skulle tryta efter 5 sek och jag skulle garanterat måla vitt över hela fingrarna, inte så fin rand som de gör. Får kanske gå dit igen innan vi åker till Sverige och har bröllopsfest, sånt där kostar ju skjortan hemma! Sen girly lunch och mastig pizza ute på trevlig italiensk rest nära Fitness First i Uptown Mirdiff. Som följdes av ett par timmar solande vid gymmets pool och även ett svettigt träningspass inne på gymmet.

Efter att ha tränat så åkte vi hem till Jenni och hämtade upp hennes pojkvän och sen tillbaka till Wafi för att äta middag. Blev spanska tapas på Seville's, en trevlig och vardaglig restaurang med god sangria. Härligt väder och ljum bris utomhus, perfekt klimat här nere nu. Efter goda tapas var det så Movies under the Stars på Wafis rooftop. Det konceptet gillar jag skarpt. Stor filmduk, stora beanbags på golvet, servering av mat, öl och popcorn osv under filmerna. Kvällen till ära var det "chick flicks nights", så vi kollade på Irene Cara och hennes 80-tals benvärmare och trikåer i Flashdance. Och det var inte någon som klippt med stora saxen i scenerna utan kläder, märkligt för att vara här nere :). Efteråt följde även Jennifer och Patrick i Dirty Dancing, men då åkte vi hem. Eftersom det var arbetsdag igen på måndagen :). Som jag som egen företagare valde att jobba på. Måndagar är det däremot väldigt hektiskt på mailen minsann. Bra med en extra ledig dag i bagaget då som sagt.

2 Comments:

Blogger Katarina said...

Det är den där valfriheten jag också vill ha, med lediga dagar här och där, men att vara egen företagare verkar verkligen inte lätt. Jag är så imponerad av dig, du är bäst! kram katta

8:42 AM  
Blogger Linda said...

hehe tack :). Ja valfriheten är en klar fördel, verkligen. Just nu har jag rätt många förfrågningar, och går ett par till av dem igenom som bokningar, så blir Januari rätt så skoj månad, men med mycket mycket jobb. Då kommer det vara skönt med några veckor i Sverige i bakgrunden :). Vi måste ses nåt i Sverige oavsett om du kan komma den 27/12 el inte :) Kram!

9:55 PM  

Post a Comment

<< Home