Wednesday, November 05, 2008

Landa

Phu. Vilka veckor det har varit. Två grupper i stan direkt efter varandra, massa massa fixande, tidiga morgonar på flygplatsen, nya programdetaljer, sista minuten-bokningar, ömmande fötter, förkylning (såklart), halsont, inte tid att äta något alls under vissa dagar. Jag har jobbat around the clock, känns det som i alla fall. Och denna omgång har jag fått känna på hur det är när saker INTE riktigt funkar helt till 100 %. Inte så att grupperna känt av det negativt eller så på nåt sätt, men jag själv har slitit som en hund och lagt ner mycket mer tid än planerat eftersom jag t ex haft en del problem med busschaufförer som inte varken kunde köra buss eller hitta nånstans. Så jag fått följa med bussen fast jag inte alls tagit betalt för det från kunden...Eller bussar som varit försenade och kommit med ursäkter. Och att infon från partnern i detta fall inte varit fullständig eller kommit väldigt mycket i sista minuten. Min utvärdering av de två sista grupperna blir klart intressant på många punkter.

Men grupperna har haft det toppen och trivts på sina hotell, och är också mycket nöjda med mina tjänster vad det verkar. Det är det viktigaste. Dessutom kom Malin ner från Dubais Nordenkontor tillsammans med en grupp med resebyråer och journalister som stannade i 3 dagar. Väldigt trevlig grupp och massa bra nya kontakter för mig för kommande business. Men mkt hektiskt program med middagar, luncher osv även med dem. Och nu är jag lite trött på att le och vara reiseleiter och fixa saker på ett tag. Eller trött överhuvudtaget....Nu ska jag landa och njuta av Dubai och det härliga novemberklimatet. I några dagar i alla fall. Maken kommer ikväll (han har jag heller inte hunnit prata mycket med på sistone, tur han är så snäll), Malin bor hos oss i några dagar till efter hennes grupp åkte hem, och ikväll ska vi på fin lasershow i öknen. Imorgon dagsbesök till Oman och partaj på kvällen, på fredag beachslappande på ett av de fina hotellen, sen en natt på coola hotellet The Address m Malin och kanske också nån spa behandling mot stress.....Nästa vecka ska jag skriva utvärderingen. Och göra massa annat administrativt som inte är lika krävande som grupperna som jag samlat på mig. Men inte just nu. Landa först. Så det så. Och skönt ska det bli :).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home