Saturday, December 20, 2008

GOD JUL från Sverige!


Ljus. Massor av ljus. Kompakt mörker på kvällen. Regnvåta gator med frisk och riktig luft. Adventsstjärnor. Dagens Nyheter i brevinkastet och skinkmackor med pepparkakor till frukost. Mammas fillimpa. Morgonrock och raggsockor. Julklappsinköp i Kista Centrum idag (vet inte än om det blir positivt el ej). Inga små smurfar som stör nattsömnen med byggen utanför fönstret. Julgransbarr på Statoilmackens uppfart. Röda doftljus och glansiga inslagna paket. Mysigt.
Så är det nu i Sverige. Väldigt skönt vara i hemlandet efter lång och jobbig nattlig flygresa igår. Har hunnit få hälsa på makens systerdotter en kortis i GBG också, väldans fin var han lilla Ludde! Och nu njuter jag bara. Av allt det juliga, mysiga, glimrande och stämningsfulla. Även om vi inte har nån snö här alls. Och längtar till en lugn jul med god mat, godis, knäck och familjen nära. Samt ser fram emot årets (och livets) stora fest om några fler dagar såklart sen. 66 personer blir vi som ska dansa och le på Birkakällaren till min och Johans ära. Och det kommer bli toppen är jag säker på!

En riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR till alla önskar jag från de svenska hemtrakterna! Hoppas ni får lika mysigt som jag har tänkt ha!

Kram!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hejsan! Önskar dig, maken och familjen en riktigt fin och härlig jul! Kramkalas från Kalix

6:15 AM  

Post a Comment

<< Home