Tuesday, December 16, 2008

Memory Lane för snabbmat

När jag bodde i USA som utbytesstudent 1993-1994 så åt vi ibland på olika fast food-ställen när inte mina värdfamiljsmammor orkade laga middag till hela familjen. Dom har många såna ställen i USA som ni vet, och många kedjor som inte hittat till Europa eller utanför USA heller. Jag kommer ihåg att Dairy Queens burgare och grasshopper-milkshake var mkt goda t ex, och de hade även den där oreo cookie-blizzard-glassen som var så smarrig. Yummy. Där åt vi ibland. Sen var det även Taco Bell. Jag älskade det stället. Lite halvt smaklösa tacos ibland, men åh så gott ändå, med den där orangea cheddarosten och sour cream. Soft tacos, vanliga tacos, quesadillas, nachos med sån god cheddarost-dipp till.....Och det kostade INGENTING för en taco typ. Jag åt där efter skolan ibland på vägen hem till värdfamiljerna. Har ofta undrat varför inte denna eminenta kedja fanns i Sverige också.

Men guess what: Nu finns den i Dubai! I nyöppnade Dubai Mall, världens största shoppingmall, finns Taco Bell i den gigantiska food court som tillhör gallerian. Och jag var där igår. Och det var GOTT. Precis som det var 1994. Och det kostade 17 AED (35 SEK) för 1 soft taco, 4 halvstora "tårtbitar" quesadillas, nachos med den goda ostdippen (stället för vanliga tråkiga french fries-hurra!) och en stor läsk. Nästan som 1994 det med :). Dessutom finns Dairy Queen (eller DQ som det heter nu) i Mall of Emirates, och de har denv där oreo blizzard-glassen fortfarande. Ordningen är återställd på fast food-fronten i mitt liv med andra ord. Skönt.

1 Comments:

Blogger Katarina said...

Ha ha, det är sådana här saker jag uppskattar med. Både i livet och att läsa om! kram kram

6:00 PM  

Post a Comment

<< Home